dimecres, 30 de novembre del 2011

eleccions

Sí, potser vaig una mica tard, però m'és igual. Al cap i a la fi, no vull fer cap comentari sobre els resultats de les eleccions, perquè segurament ho haureu fet més d'un a hores d'ara...

El que sí que m'agradaria comentar és un mural que vaig veure a l'escola on vaig anar a votar. Em va semblar fantàstic! El mural es titulava "La paraula en català que més m'agrada" i n'hi havia moltes:

família
t'estimo
amistat
tren
vacances
...

I de sobte la vaig veure allà al mig, entre totes aqueste paraules fantàstiques:

nyap

Em pregunto qui devia ser aquella petita ment privilegiada que va descriure, segurament sense saber-ho, la situació que estem vivint amb una parauleta tan curta.

I, sí, em va semblar una paraula fantàstica per a ser una paraula preferida. La família, l'amistat, les vacances... tot són coses meravelloses, i potser són més aviat un tòpic. Però no trobeu que la paraula nyap és senzillament genial?

10 comentaris:

Sergi ha dit...

Dona, doncs el post es podria haver dit 'nyap' directament, que és una paraula certament curiosa i bonica, malgrat el que descriu. A més, anem en vies d'escriure-la en majúscules!

Carme Rosanas ha dit...

Sí, sí, m'agrada la paraula nyap... i més val que ens agradi (al menys la paraula)!

Ferran Porta ha dit...

És bona!

Josep ha dit...

El poder dels monosíl·labs!

Assumpta ha dit...

A mi m'agrada "GRINYOLAR. És una paraula molt xula que jo sempre he dit amb tota normalitat, però una vegada, a un centre on jo treballava de profe fa més de 20 anys, li vaig dir a un company que la guillotina del paper no anava gaire bé i que grinyolava i es va quedar encantat en sentir-me, em va dir que ell sempre la utilitzava (la paraula, no la guillotina però que no coneixia ningú més que ho fes :-))

Joan ha dit...

Magnífic i ben lúcid. I realment, això és el que està passant. Ens trobem davant un bunyol enorme.

cas ha dit...

què bo! original fer pensar quina és la paraula en català que més t'agrada, genial "nyap" com a paraula preferida, i el teu escrit que ho lliga tot amb el moment que vas anar a votar, molt bo!

rits ha dit...

molt bona!

Yáiza ha dit...

Sí que és maca, sí, la paraula nyap! Tot i que estar feta un nyap no és massa bo, clar. Jo crec que originalment deu venir d'alguna onomatopèia, o alguna cosa així...

Les Coses són com Som ha dit...

Tens tota la raó, "nyap" és moolt catalana i molt real. S'hauria de posar a tots els col·legis electorals i ben grossa, tu.

Torno a estar per aquí, amb nom renovat i bloc renovat, poc a poc m'aniré posant al dia. Instints.